Veelgestelde vragen
Heb je een vraag met betrekking tot het sollicitatieproces? Of loop je technische problemen aan? Vind hier het antwoord op de veelgestelde vragen.
Sollicitatieproces
Hoe kan ik solliciteren bij één van de bedrijven van Nova Groep?
Je kan solliciteren voor de betreffende vacature door te reageren op de vacature en de gevraagde gegevens in te vullen. Lukt het niet om via de website te solliciteren? Kan mag je ook je motivatiebrief en curriculum vitae sturen naar recruitment@novagroep.nl
Wat gebeurt er nadat ik heb gesolliciteerd?
Nadat je hebt gesolliciteerd op een vacature, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Onze recruiter kijkt of je in aanmerking komt voor de vacature. Als je in aanmerking komt voor de vacature neemt onze recruiter contact met je op voor het inplannen van een telefonisch interview. Ook als je niet in aanmerking komt voor de vacature ontvang je van ons bericht.
Tot wanneer kan je solliciteren op een vacature?
De sluitingstermijn voor de betreffende vacature staat vermeld onder aan de vacatureomschrijving. Sollicitaties die na de sluitingstermijn worden ingediend, worden in principe niet meegenomen tijdens het wervingsproces. Staat er geen sluitingstermijn bij de vacature, dan betekent dit dat de vacature doorlopend openstaat.
Kan ik reageren als ik niet voldoe aan alle criteria?
Onze voorkeur gaat uit naar kandidaten die aan de gestelde functiecriteria voldoen. Uiteraard kun je ons altijd proberen te overtuigen dat jij de juiste kandidaat bent voor de functie door te solliciteren. Wie niet waagt, wie niet wint!
Met wie kan ik contact opnemen over een specifieke vacature of over de status van mijn vacature?
Vragen over een specifieke functie of de status van een sollicitatie kunnen per e-mail gesteld worden door te mailen naar recruitment@novagroep.nl of door te bellen naar 085 1302129.
Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik heb gesolliciteerd?
De gegevens worden opgeslagen in ons recruitmentsysteem. De gegevens worden enkel gebruikt voor het doel waarvoor je de gegevens hebt aangeleverd, namelijk het invullen van een specifieke vacature. Op het moment dat je niet in aanmerking komt voor de vacature worden je gegevens uit het systeem gewist, tenzij je ons verzoekt om je motivatiebrief en curriculum vitae in de portefeuille te houden.
Kan ik een open sollicitatie indienen?
Staat er geen vacature open bij één van de bedrijven van Nova Groep, maar zou je wel graag bij ons aan de slag willen? Dan mag je altijd bij ons solliciteren door je motivatiebrief en curriculum vitae te sturen naar recruitment@novagroep.nl. Wij zouden het op prijs stellen als je ons laat weten of we je sollicitatie in onze portefeuille mogen houden als we op dit moment geen plek voor je hebben. Mocht in de toekomst de vacature worden opengesteld, dan kunnen we jou benaderen.
Kan ik stagelopen bij (één van de bedrijven van) Nova Groep?
Wij staan altijd open voor aanstormend talent. Bekijk ons stageaanbod op onze website.
Technisch
Ik heb problemen met het online sollicitatieproces op de website, is er een alternatieve methode om te solliciteren?
Ja, wanneer je problemen hebt met de online sollicitatieprocedure op onze website kun je jouw sollicitatie per mail sturen naar recruitment@novagroep.nl. Daarbij ontvangen wij graag een motivatiebrief en curriculum vitae.
Ik blijf een foutmelding krijgen bij het indienen van mijn sollicitatie, wat moet ik doen?
Indien je een foutmelding blijft krijgen bij het indienen van de sollicitatie, kan de sollicitatie met alle benodigde informatie en documenten naar recruitment@novagroep.nl gestuurd worden. Wij stellen het op prijs als in de mail ook een melding wordt gedaan van de foutmelding die getoond wordt, zodat wij dit probleem in de toekomst kunnen verhelpen.